I begynnelsen lärde man sig (Toronto 2)

Jag har lärt mig en del om Kanada idag. Det är ett enormt stort land med långa, ofta helt raka vägar. Husen har nummer som är över 7000, och då såg jag inte slutet av vägen.

Jag har lärt mig att man i huvudsak tar sig fram med bil. Åtminstone här i Meadowvale. Den hjälpsamme mannen här på hotellet hade en karta och visade mig var det finns några affärer. Han uppskattade att det skulle ta 20-30 minuter att gå. Det tog 50 minuter – dit. Det var ändå en skön promenad i värmen eftersom denna första dag i huvudsak var ledig. Vi behöver lite tid att anpassa oss till tidsomställningen.

På kvällen möttes vi till välkomst middag. Vid mitt bord satt det åtta personer. Sammantaget hade vi erfarenhet av tjänst i 20 länder. Man kan lära sig en del av samtalen med sådana människor. Senare under veckan skall jag prata mer med ett par som ursprungligen kommer från Peru. De känner flera svenskar som gjort tjänst i deras hemland. Frukten av ett gott inflytande sprider sig ut över världen.

Vi är 130 ledare som representerar 124 länder. Nästan hälften av oss är med om en konferens som denna för första gången. I kväll lärde vi oss också (eller hade åtminstone en god första övning av) en nyskriven sång med text baserad på vår internationella vision – En Armé. Ett Uppdrag. Ett Budskap.

Från general Linda Bonds inledningstal lärde jag mig också något nytt. De tolv prioriteringar som specificerar visionen är till största delen baserade på de förslag och visioner som kandidaterna i generalsvalet, Höga Rådet 2011, presenterade.

Det finns mycket att lära sig denna veckan, om varandra och om Gud. Det inledande mötet i kväll avslutades med att alla ledare var i bön. På knä. Vi väntar på Gud. Det är mycket vi kan. Vi är förväntansfulla på det vi har att lära.

2 responses to “I begynnelsen lärde man sig (Toronto 2)

  1. Eva Marseille

    Lean on God and not on your own understanding – vi er kommet for at finde ud af hvilken vej Gud vil lede os!

  2. Roligt och inspirerande att läsa och följa.

Leave a Reply

