Min kungliga Brittiska parad

Man kan ju inte annat än lite fångas av det Förenade Kungadömets jubileumsyra kring Drottning Elisabeths diamantjubileum som regent. 60 år på tronen är ju imponerande nog men jag blir nästan lika fascinerad av britternas förmåga att iscensätta pompa och ståt.

Det ger mig anledning att anordna min egen lilla jubileumsparad. Här ser du den.

Jag är ingen samlare men det bara råkade bli så att jag var i England 1977 när drottningen hade sitt silverjubileum, och sedan igen när Charles och Diana gifte sig 1981. Och sedan var det scoutläger 1986 när prins Andrew och Sarah gifte sig och, ja det gick som det gick. Jag hade en samling. Den fylldes på vid andra besök som sammanträffade med kungliga händelser, drottningens guldjubileum 2002, prins William och Kate 2011 och årets tillskott som kom till med lite hjälp av en vän.

Vad kan hända härnäst? Jag tror att hennes kungliga höghet håller ut så att det blir en mugg om tio år igen.

Leave a Reply

